Filmy žánru: Drama

¿A quién te llevarías a una isla desierta? (Who Would You Take to a Deserted Island?) 2019

The Other Side of the Wind (The Other Side of the Wind) 2018

High Flying Bird (High Flying Bird) 2019

The Bad Seed (The Bad Seed) 2018

Paddleton (Paddleton) 2019

Rozesmát, nebo zemřít (Laugh or Die) 2018

1918, Finsko po občanské válce. Parikka, slavný herec Dělnického divadla, je chycen a poslán do zajateckého tábora, kde se jeho přeživší kamarádi zmítají na pokraji života a smrti. Všichni rudí povstalci v táboře mají být popraveni. Ani Parikka není v nijak záviděníhodné situaci – jeho druzi ho považují za zrádce. Mladý praporčík Nyborg, který Parikku jako herce obdivuje, stojí v čele popravčí čety, ale není schopen dát příkaz k palbě. Parikka vzdoruje smrti tím, že před četou vtipkuje, a nakonec se mu podaří dozorce rozesmát. Kapitán Kalm, velitel tábora, se nečekaně rozhodne popravu zastavit. Udělá Parikkovi návrh – pokud herec a jeho přátelé secvičí zábavnou hru pro jeho německé hosty, nebudou zastřeleni.

Já, truchlivý Bůh (Já, truchlivý Bůh) 1969

Pan Adolf, kterého neodolatelně představuje svůdnický Miloš Kopecký, vzpomíná na trapný příběh s jednou směšnou láskou. Zaujala ho mladičká studentka operního zpěvu, ale neustále narážel na její nezájem blíže se seznámit. Začne proto splétat rafinovanou odvetu, do níž zapojí i svého řeckého kamaráda (Pavel Landovský), jehož vydává za slavného dirigenta. Jenže úmysly obou pánů se vyvinou zcela nečekaným směrem. Režisér Anrtonín Kachlík zdařile převedl jemnou ironii Kunderovy předlohy do filmové podoby, v níž naopak září herecké výkony obou protagonistů, zvláště pak Landovského. V komornom, melancholickom a jemne ironickom príbehu sa uplatňuje Kunderov častý motív ľsti, ktorej efekt sa obracia proti jej iniciátorovi. Tu proti bonvivánovi pánovi Adolfovi, ktorý sa chce pomstiť naivnej konzervatoristke za to, že sa nenechala zviesť. Túto epizódu svojho života rozpráva s miernym odstupom a teda aj s istým nadhľadom. Jeho glosy a komentáre oživujú dej, žiaľ príliš málo nosný na celovečerný film. Dominantnou zložkou je herecký výkon Kopeckého a najmä Landovského ako gréckeho robotníka Apostolka (suchotinára, vydávajúceho sa za známeho dirigenta), hlavného aktéra tragikomického žartu.

Lionheart (Lionheart) 2018

Unavená smrt (Der müde Tod) 1921

V jedné malé vesnici kdesi uprostřed Evropy se zničehonic zjeví záhadná postava v černé kápi a odvede si sebou mladého muže, který právě plánuje svatbu se svojí dívkou. Když nešťastná dívka zjistí že to byla samotná smrt, vydá se ji vyhledat a prosí ať ji vrátí milého zpátky. Postava v černé kápi ji zavede do jakéhosi chrámu, kde hoří tisíce bílých svící, z nichž každá představuje jeden lidský život. Smrt pocítí k nešťastné dívce lítost a slíbí ji, že jí vrátí milého zpátky, když ona dokáže zachránit alespoň jeden ze tří lidských životů, které se právě chystá zničit…Tento fascinující gotický příběh je jedním z hlavních děl poválečné německé kinematografie. Fritz Lang ním odpověděl na právě probíhající vlnu avantgardního expresionismu. Zajímavostí je, že k natočení tohoto díla inspiroval Langa jeden sen, který se mu zdál kdysi dávno v dětství.

Nikdy neodvracej zrak (Werk ohne Autor) 2018

Kurt se poprvé s moderním uměním seznámil jako dítě na výstavě zvrhlého umění“ pořádané nacisty. Po válce pak prokáže svůj talent a studuje výtvarnou akademii ve východoněmeckých Drážďanech. Zde potkává Ellie a je přesvědčen, že našel lásku svého života. Její otec, prominentní lékař Carl Seeband , s jejich vztahem však zásadně nesouhlasí a snaží se jej jakýmikoliv prostředky zničit. To, co nikdo z nich zatím netuší, je skutečnost, že jejich životy jsou již dávno propojeny hrozným zločinem, do kterého byl Seeband za války zapleten. Kurtovi a Ellie se nakonec podaří odejít do západoněmeckého Düsseldorfu. Kurt pokračuje ve studiu a hledá ve svobodném světě svůj nový, moderní výtvarný styl. Životní prožitky a traumata se Kurtovi nakonec stávají inspirací, díky níž začíná tvořit osobité obrazy, které odrážejí nejen jeho vlastní osud, ale i pocity celé poválečné generace.