Filmy žánru: Psychologický
Stud (Shame) 1967
Detailní psychologický portrét zatvrzelého komunistického funkcionáře Arnošta Pánka patří mezi nejvýznamnější snímky nedávno zesnulého režiséra . Dílo spojované s dobou pražského jara a následně uložené do normalizačního trezoru zůstává nepříjemně aktuální kritikou byrokratické zaslepenosti.
Rozdvojená duše (Alfred Hitchcock’s Spellbound) 1945
Do psychiatrického ústavu Green Manors přichází dr. Anthony Edwards, aby nahradil současného ředitele dr. Murchisona, který má odejít do penze. Během prvního dne se do něj zamiluje mladá, krásná, ale poněkud chladná psychoanalytička dr. Constance Petersenová. Ta také brzy zjistí, že tento muž trpí ztrátou paměti a není lékařem, jenž měl stanout ve vedení ústavu. Tím ale překvapivá odhalení nekončí, policie se domnívá, že právě on je podezřelý z vraždy. Romanticky laděný thriller natočil režisér Alfred Hitchcock podle scénáře Bena Hechta. Příběhu o síle psychoanalýzy vtiskl neobyčejnou působivost, snové sekvence a momenty šílenství pak patří mezi přednosti filmu. Bizarní surrealistický sen schizofrenního hlavního hrdiny (na jeho realizaci spolupracoval známý malíř Salvador Dalí) přitom slouží jako klíč k rozluštění vraždy. Velký důraz byl věnován obsazení hlavní dvojice, kterou ztvárnily hollywoodské hvězdy Ingrid Bergmanová a Gregory Peck. Vynikající představitel ruské herecké školy v Americe, Michael Chekhov vytvořil úlohu Dr. Alexandera Brulova.
Já, spravedlnost (I, Justice) 1967
Rok 1946. Český lékař Josef Heřman je unesen a ocitá se v německém sanatoriu. Mnohem větší šok pak přichází v okamžiku, kdy doktor Heřman zjistí důvod únosu: má spolupracovat při samozvaném soudu nad mužem, který se – jak se aspoň celý svět domníval – hlavní odpovědnosti za hrůzy druhé světové války vyhnul už tím, že spáchal sebevraždu. V sanatoriu je totiž vězněn , a Heřmanovi únosci mají v plánu obzvláště krutý a zdlouhavý trest… Psychologická fikce podle stejnojmenného románu Miroslava Hanuše nabízí neobvyklou, ale velice dramatickou a sugestivní zápletku. Nevšední látka spojuje prvky filozofické, etické i dobrodružné, a připravila hercům ojedinělé příležitosti. V první řadě pak v roli doktora Heřmana.
Smrt mouchy (Smrt mouchy) 1976
Sedmnáctiletý student Milan se chce zbavit svého chorobného strachu z much, který vznikl někdy v dětství. Teprve potom se bude cítit dospělý a zodpovědný za sebe a své činy… Vykonstruovaný příběh sotva někoho přesvědčí. I zkušení tvůrci mají své nevydařené opusy.
Marie (Marie) 1964
Marie si dlouho nedokáže připustit rozvrat dlouhého manželství a věří, že se její muž k ní vrátí…
Návrat (Návrat) 2018
Záhadný telefonát, který zastihne písničkářku Sáru na klubovém vystoupení, ji přiměje vyhledat ještě před půlnocí osamělou hospůdku ve vesničce za Prahou… Čeká tam na ni bývalý přítel, který ji kdysi zradil a opustil, ale také nostalgie, vzpomínky a ztracené sny… Podivná noc, podivní hospodští hosté a šokující ranní probuzení. Nic už nebude jako dřív!
První a poslední (První a poslední) 1959
Snímek reaguje na nedostatek bytů, s nímž se musela potýkat zejména mladá manželství. Tento problém řeší i manželé Slávka a Olda. Dívka získá podnájem na Hradčanském náměstí, ve velkém bytě ovdovělého penzisty Bendy. Benda zde prožil téměř celý svůj život, je k bytu vázán tisícerými vzpomínkami a city. Podivínský a nemocný starý muž tak musí přemoci mrzoutství a nedůvěru k lidem, než svou podnájemnici i s jejím manželem plně přijme za své…
Na semaforu zelená (Na semaforu zelená) 1982
Televizní film o prvním citovém okouzlení… Šestnáctiletá studentka Bětka se zamilovala. To, že jí něžný cit poněkud kazí studijní výsledky, se šestnáctiletým dívkám stává. Ale v případě Bětky je tu ještě jeden problém, objekt její lásky je totiž ženatý a navíc ve vztazích k dívkám a ženám velmi přelétavý. Bětka to dlouho neví, nebo přesněji vědět nechce. Ale pak se stane něco, co Bětku doslova zaskočí…
Kdo se bojí Virginie Woolfové? (Who’s Afraid of Virginia Woolf?) 1966
a jsou ideální představitelé zlovolných manželů Marthy a George v prvním filmu režiséra podle nezapomenutelné předlohy : Kdo se bojí Virginie Woolfové?
Na laně (Na laně) 1963
Kájovi Mickovi se odjakživa říká Kočka. Je to citlivý mladík, který reaguje bouřlivě na nepochopení jak rodiny tak okolí. Najít si vlastní cestu životem – to je jeho problém…